April 22, 2011

putih mata atau hati?

Tangan ini masih tidak berjalan. Hanya kaku memandang tuannya yang seperti tidak ada pedoman untuk meneruskan hidup. Allahuakhbar. Lemah untuk menaip.

Terlalu lemah.

Sekarang sudah mula bertatih sendiri.

Kehidupan ini sukar kita duga. Tapi kita berhak mencorakkannya. Kalau kita pilih hitam, hitamlah ianya. Kalau putih yang dipilih, putihlah yang diterima.

Ada juga benda yang tidak dijangka akan berlaku.

‘tak semua kau rancang akan berlaku, mungkin nasib tak menyebelahi aku, entah kenapa kau yang aku cinta, mungkin lebih baik kau ku lepas saja,’ YUNA – PENAKUT

Ya itu lagu. Lagu boleh dibuat berkisarkan dari kehidupan yang sebenar. Aku manusia yang masih baru dalam kehidupan. Dan setiap hari yang akan mendatang aku akan terima benda yang lebih baru.

Antara sanggup atau tidak. Aku terpaksa redah.

Semuanya sudah tertulis di atas sana.